Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-12, 22:22   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålsuppe med røkt svineknoke

Opprinnelig lagt inn av emiliesebastian, her.

Denne ble supergod!!! Har ikke målt akkurat hvor mye fløte og creme fraise jeg hadde i, men det smaker man bare til og ser på konsistensen

Blomkålsuppe med røkt svineknoke

Ingredienser:
Røkt svineknoke
Blomkål, kuttet i små biter (1 stk med stilken)
Broccoli kuttet i små biter (½, med stilken)
Løk (½)
Hvitløk (½ kinesisk eller et par-tre fedd vanlig)
Creme fraise
Fløte
Pepper

Dette gjør du:
Kok en eller to svinknoker (la trekke i 2 timer rett oppunder kokepunktet)
Avkjøl svineknokene før du renser dem og kutter kjøttet opp i småbiter.

Kok blomkål, broccoli, løk og hvitløk i noe av kraften fra svineknokene. Resten av krafta reduserer du (kok til det ikke er så mye igjen) og fryser ned til en annen gang.

Når alt er skikkelig mørkokt, kjører du det til mos med stavmikser eller blender. Nå kan du bruke det til mos eller suppe.
Smak til med creme fraise og fløte til passe konsistens og smak. Hvis det blir litt salt, kan du bare ha litt vann i. Ha i litt pepper og passe mye kjøtt.

Takker for oppskrift, den suppa der VET jeg er god! (Selv uten og ha smakt den!)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat