Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 18:09   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Struma betyr bare at du har hevelse foran på halsen, noe du vel har rapportert at du har.

Knutestruma er problematisk dersom det fremstår som autonome knuter, altså at deler av vevet opererer på egen hånd og ikke følger med på signalene TSH sender. Da skulle du i tilfelle ha både lavt TSH og ganske høyt T4 - samtidig. At deler av vevet i skjoldbruskkjertelen har mer aktivitet enn andre deler (og dermed ev ujevn hevelse) skulle derimot stemme ganske bra med lavt stoffskifte, eller i det minste veldig tregt.

Jeg er ikke imponert over denne mistenkte diagnosen, må jeg si.

Dersom Ims gjør det jeg tror han gjør, og han har rett, så skal hevelsen være forbigående, men behandlingshorisonten er på minst et halvt år...

Ok. Det som jeg jo har nevnt før, og som jeg ble så overrasket over (i forhold til at formen ikke er noe bedre) er at de siste stoffskifteprøvene viste et mye lavere tsh og et mye høyere ft4 enn sist gang ... Jeg vet jo ikke så mye før jeg får tatt den ul-en.
Jeg skal klippe og lime litt hva jeg skrev i bloggen min nå snart. Jeg er ikke så rask av meg, alltid!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat