Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-14, 22:24   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dumt nybegynnerspørmsål

Lavkarbo betyr at man begrenser karbohydratene, ikke bare i pasta, men i all mat. Alt under 150 karbohydrater pr dag går under definisjonen lavkarbo. Innen lavkarbo er det mange retninger. Noen foretrekker den retning, mens andre foretrekker en annen. Lavkarbo er ingen kur, men en livsstil, hvilket betyr at selv om du går på lavkarbo og går ned de ønskede kiloene, så vil de vanligvis komme tilbake om du går tilbake til ditt tidligere kosthold
Du skriver at din kostholdsfilosofi er din egen, og du sier ingenting om du har et pyntekilo eller fem du vil bli kvitt eller om det er snakk om overvekt.
Lavkarbo betyr at man forbrenner fett siden kroppen ikke får tilført for mye karbohydrater. Lavkarbo er vektregulerende.
Anbefaler deg å lese f.eks. nybegynnertrådeneller denne http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf
Selv valgte jeg en myk tilnærming til lavkarbo; først kuttet jeg ut alt som inneholder sukker og så etter et par uker kuttet jeg ut poteter, korn (inklusive pasta) og ris. Jeg brukte litt tid til å finne min retning og i starten valgte jeg å følge dr. Hexeberg (bøkene hennes finnes på bibliotekene og boken "Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter" ble min inngangsport til lavkarbo). Hun anbefaler et moderat lavkarbo på 50-70 karbohydrater pr dag.

Velkommen hit forresten!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 04-10-14 kl 06:39.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat