Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-15, 09:09   #12144
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Morrpølsegryte

Jeg trodde inntil for noen dager siden at morrpølse var morrpølse i hele Norge... Men nei... Jeg hadde med morrpølsegryte på jobb, noen spurte hva jeg hadde med, og så ble det snakk om morrpølse. Andre steder er det visstnok spekepølse...? WTF? Morrpølse her er kvernet innmat og kjøtt i tarm. Man tar av tarmen og så blir innholdet til en slags mos i panna. Konsistens er vel mer som lungemos, uten at jeg har noe særlig kjennskap til det.

Navnet ble opprinnelig brukt på innmatpølser, men brukes i dag på pølser laget hovedsakelig av fårekjøtt, men annet kjøtt blandes også i. Men ja, det er en spekepølse, har aldri hørt om den morrpølse av den typen du beskriver - bare google det og se på bildene.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)