Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-07, 09:45   #17
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle majonesentusiaster!

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nei, den er ikke varmebehandlet. Hellmanns er merket med "0 transfett/transfats" og det i seg selv tilsier at den ikke er varmebehandlet. Da ville den jo ha inneholdt transfett. En canadisk venninde av meg sendte de en mail engang og de svarte at de bare brukte kaldpressede oljer. Hvilke oljer vikk hun ikke svar på.

Øvrig innhold i Hellmans: Vann, 77% vegetabilsk olje, hele egg og eggehvite, vineddik, salt, Sukker ( !), sitronjuice (IKKE syre), sennep, antioksidant (calcium disodium som er holdbarhetsmiddel), paprikaekstrakt.

Det er forholdsvis lite sukker da, pr 13 gram (1 ss) er det 90 kalorier og alle disse kommer fra fettet. Det er under 1 gram karb i hver spiseskje.

Hvor får vi kjøpt Hellmanns?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat