Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-09, 16:08   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sender barna på tur med sunn kakao og bolle-niste

I kveld skal ungene på skirenn, og jeg lovet at de skulle få med seg boller og kakao. Ungene spiser veldig sunt stort sett hele tiden, så jeg tenkte at det får gå, selv om det er tirsdag. Men da jeg stod å bakte, fikk jeg meg ikke til å hive de store mengdene sukker og hvetemel i deigen likevel....


Bolledeigen ble laget slik:

Orginalt 600gr hvetemel-ble byttet ut med 400gr hvetemel og 200gr mandelmel

Orginalt 3,5dl melk-ble byttet ut med 1dl fløte, 1dl vann og 1,5dl soyamelk

Orginalt 1dl sukker-ble byttet ut med 1,5dl Sukrin

Også tilsatte jeg 1 ss Hi-Maze i tillegg


I halve deigen knadde jeg inn en halv banan, den andre halve var helt "plain"



JEG FIKK NÆRMEST SJOKK OVER HVOR GODE DISSE BOLLENE BLE!! JEG HAR SÅ KLART IKKE SPIST EN HEL BOLLE, MEN JEG SMAKTE EN TERNINGSTOR BIT MED MEIERISMØR PÅ. SKIKKELIG MYKE OG SAFTIGE MED MYE SMAK. INGEN BISMAK I DET HELE TATT AV HVERKEN SØTNING ELLER MANDELMELET

Kakaoen laget jeg med 25% fløte, 25% vann, 25% soyamelk og 25% H-melk + sukrin. Ble kjempegod

Håper ungene får en fin skitur

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat