Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-12, 09:33   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Middelklassen, faktisk! Jeg kommer fra arbeiderklassen, og med en mor som jobbet nattskift fem ganger i uka samt tok seg av morfaren min, og en far som jobbet ute fire fem dager i løpet av uka (ingen av dem har høyere utdannelse, men det er det mange grunner til, og ingen av dem har med intelligens å gjøre. ), så var det ikke mye overskudd eller energi igjen til å lage mat fra bunnen av hver eneste dag. Med én butikk i hele bygda, var det også veldig dyrt med frukt og grønt. Jeg og mine to søstre er helt klart såkalte "Toro-barn". Ting måtte skje fort, det måtte være billig etc.
Nå som begge er pensjonister og økonomien er jevnet ut, så er da også kostholdet noe helt annet. Nå lager de jammenmeg alt fra bunnen av. Dette som et enkelt eksempel, men så vidt jeg vet, ikke uvanlig.

Jeg tror vel forskjellene ikke er SÅ tydelige i Norge som f.eks. i USA, hvor f.eks. McDonalds-mat er vulgært billig, mens ren ubearbeidet mat er sykt dyrt (og kvaliteten er temmelig variabel). Fedmeepidemien har helt uten diskusjon slått hardest ned hos de som er rent økonomisk lengst nede på rangstigen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat