Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-11, 17:04   #69
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Håper du får et svar snart fra endokrinologen.
Jeg er sånn håpløs utålmodig når jeg venter på svar.
Jeg tok ultralyd 26.april, og da tok de også biopsi, 6 nålestikk ble det. Selv om de sier at det sannsynligvis er godartet, så venter jeg utålmodig på svar.....
Jeg fikk tips om å bruke selen-tilskudd inne på stoffskifteforumet. Min struma rører heftig på seg for tiden og vokser både synlig og følelig.
Vet du hvor lang tid det vanligvis går til man får svar etter ultralyd / biopsi?

Må være deilig at jod`en hjelper på hårveksten. Min løvemanke er betraktelig tynnere nå enn for et år siden, men siden jeg har veldig tykt hår er det vel ikke andre enn meg som legger merke til det. Jeg har også mistet kroppshår....Er nesten glatt i armhulene nå, ladyshaven min kan snart pensjoneres

Jeg har hatt så mye annet å tenke på denne uka, så jeg har heldigvis ikke fått utfordret tålmodigheten min så mye ennå, men nei, jeg har ikke fått noen ny innkallelse så langt.
Så lenge jeg forholder meg rolig og ustressa, så føles halsen bare sånn ... halvkvalt! Men rører det seg for mye rundt meg så er det som om ha et par sterke never rundt halsen, og det er vanskelig å spise og drikke og stemmen min blir rar og ... huff ...
Aner ikke hvor lang tid det vil ta for å få svar.

Det med håret er fascinerende! Ser det så klart ikke i lengdene ennå (jeg har neeesten skulderlangt nå), men folk bemerker det alt oftere, og det føles helt annerledels ut å dra hånda gjennom håret. Det kommer ny grisebust så fort den "gamle" blir lengre og mykere hele tiden på en måte jeg aldri har opplevd før. Utrolig kult!
Jeg har aldri hatt noen løvemanke, men sånn typisk nordisk glatt hår, men utrolig mye av det! Blankt og tykt! Det hadde jo vært en ting om jeg aldri hadde hatt særlig tykt hår, men det har jeg, og da tenkte jeg selvfølgelig ikke så mye over det. Nå savner jeg det innmari, men ser endelig at det faktisk kanskje kan la seg gjøre at jeg i hvert fall får tilbake noe av tjukkelsen.
Ellers har jeg jo i tillegg hatt pcos i årevis, så jeg har vel ikke akkurat vært plaget av håravfall andre steder, heller litt tvert i mot. Takke f**n at man er blond!

Har også fått anbefalt selen-tilskudd av Willumsen (gynokologen min), men har ikke kommet så langt. Vet ellers at sånn jeg spiser, så får jeg i meg nesten 200 % av daglig anbefalt dose, selv om jeg nok er temmelig skeptisk til sånne anbefalninger, så tenker jeg jo litt på selenforgiftning også ... Visstnok holder det med 3-4 paranøtter om dagen kontra kosttilskudd.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat