Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 10:48   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fått med deg dette? Mindre jod i melkeprodukter ved endring av kuenes fôr

Jeg har lest litt og ser at fluor er antagonisten til jod, og fluor er det ikke akkurat mangel på, så det skaper enda mer jodmangel. Jeg har slutta med fluor i tannkrem.
Når fisk kokes forsvinner en del jod også. D vitamin er viktig for skjoldbrukskjertelen også.

Her http://www.mbschachter.com/Iodine.htm
sies det at 1g salt inneholder 77 mcg jod. Kanskje ikke i norsk salt. Må sjekkes opp.oG det sies at kvinner der det er lav forekomst av kreft, nemlig i Japan, inntar kvinner gjerne 13 mg jod via sjømat dgl. ( Japanese women, who have one of the lowest breast cancer rates in the world, ingest more than 13 mg of iodine daily from seaweed without suffering any adverse consequences.)Denne legen det snakkes om i artikkel jeg her linker til anbefaler ikke 125 mcg som er vanlig i Usa å anbefale som dgl inntak men 12,5 mg.

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 27-04-12 kl 11:02.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat