Tråd: Dan Brown
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-09, 08:34   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dan Brown

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Noen som andre tips til bøker i Dan Brown / Egeland stilen ?
Synes i grunnen det er spennende ¨å lese om tempelriddere, symbolforskere osv. osv....

Du har jo Jan Gillous Arn-bøker, de handler jo om tempelriddere bl.a, i alle fall. Jeg ble overrasket over hvor bra de var, for det var virkelig ikke noe jeg i vanlige fall ville ha lest, og særlig ikke ettersom jeg forbinder Gillou med krim, som jeg er lite begeistra for (men disse bøkene var jo ikke akkurat krim, da). Grunnen til at jeg leste de var som et kompromiss mellom meg og moren min, for å få henne til å lese Tåpenes Sammensvergelse (John Kennedy Toole)

Men, sånn i ånd av symboler og religiøst hemmelighetskremmeri vil jeg anbefale Prost Gotvins Geometri av Gert Nygårdshaug. Den kunne jeg ikke legge fra, meg. For en bok! Og i det hele tatt, for en forfatter! En av de beste samtidige norske, om du spør meg!

Hellig blod, hellig gral er også utrolig interessant, for de som likte Dan Browns Da Vinci-koden, men den er langt mer faglig representert enn Browns. Men da jeg leste den for sikkert tolv tretten år siden var jeg amazed i alle fall!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat