Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-09, 20:57   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For lite protein og for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av ned, her.

Hm, er kanskje ikke helt sikker på hva jeg mener, men om jeg altså spiser under 15 g karbo, og f.eks mindre enn tilsvarende egen vekt i gram, dvs 65 gram protein i mitt tilfelle, og så f.eks 200 gram fett?

For å gi deg et enkelt tall i forhold til mengde karbo du spiser, så er et nærmest optimalt inntak energiprosentmessig 5/20/75 (kh/protein/fett). Ellers handler det ikke så mye om gram, men hvor mye du trenger for å bli passe mett, da er det lettere å forholde seg til energiprosentmessige tall.
Hvor mye protein du spiser avhenger også litt av hvor aktiv du er. Om du er litt sånn sofapotet, så holder det med ett gram pr kg kroppsvekt, er du i moderat aktivitet kan du gjerne spise halvannet gram pr kg kroppsvekt, og så videre. I og med at jeg selv bare er i moderat aktivitet, så har jeg ikke særlig peiling på hvor mye protein man kan spise om man trener mye, det er det nok andre som kan svare bedre på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat