Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 10:10   #21
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Undervektige, syltynne barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Han ble testet og undersøkt, pratet med og om og konklusjonen som roet han helt ned og ga oss en mye bedre hverdag var at han var meget intelligent. Vi snakker IQ på et stykke over 130 like før han fylte 10 år!
Da han fikk vite at han var annerledes fordi han var smartere enn de andre, ikke dummere som han hadde trodd, ble han en helt annen gutt!

Takk Kitt!
Sønnen min er faktisk en av de smarteste i klassen ifølge læreren. Han har klisterhjerne og trenger ikke å følge med så mye som de andre, noe som medfører at han blir litt i sin egen verden i timene. Og da får han ikke med seg beskjeder og husker å ta med leksene hjem bestandig (kanskje med vilje ;-) men leksene er veldig raskt unnagjort når han først gjør dem. Datteren min har vært til undersøkelser hus BUP for ADD, for hun har slitt med leksene og hatt konsentrasjonsvansker tidligere. Men det løste seg da læreren ordnet en egen ukeplan for henne over en periode. Hun fikk mestringsfølelsen, og nå er hun den i klassen som har vist størst fremgang, og læreren kan ikke få skrytt nok av henne. Hun sitter faktisk i helgene og gjør leksene for neste uke, på eget initiativ! Hun går i 7. nå.

Men tilbake til min sønn, hvor fikk du testet IQ, var det også på BUP?

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat