Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-13, 14:15   #1
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Utflod etter p-pilleslutt

Advarsel: Spørsmål om kvinnelige kroppsvæsker, styr unna hvis du syns slikt er ekkelt

Jeg har sluttet på p-pillen/minipillen Cerazette for halvannen måned siden. Litt tilfeldig at jeg sluttet (ble tom og glemte å fornye resept), så tenkte jeg at det kunne være fint for hormonbalansen å få tilbake mensen (som jeg ikke hadde fått igjen etter fødsel da jeg startet på cerazette). Et par uker etter pilleslutt fikk jeg typisk eggløsningsutflod - i store mengder. Nå nesten en måned etter har jeg fortsatt denne utfloden. Har ingen tegn på eggløsning forøvrig og utfloden er luktfri så det er ikke plagsomt utover at det går mye truseinnlegg og det stadig vekk kjennes ut som om jeg har tissa på meg - som i og for seg er irriterende. Tenker jo også at hvis dette vedvarer over tid vil det være overhengende fare for å pådra seg soppinfeksjoner

Men jeg lurer på om dette er en normal reaksjon etter pilleslutt og om det er forbigående? Eller kan det være andre årsaker (endret underlivsflora etter graviditet kanskje, overgang fra generell lavkarbo til ketogent, annet?). Og er det i det hele tatt noe å gjøre utenom å vente og se?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat