Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-13, 04:43   #14
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo kan gi jernmangel!

Jeg har etterhvert skjønt at de aller fleste som angriper lavkarbo gjør det av uvitenhet.
De har jo lest i VG hvordan vi spiser og drikker (og selvsagt er alt i VG sannhet?) og dermed "vet" de hva lavkarbo er.
De resterende er svorne potet og korn-elskere som seriøst tror at uten potet og korn visner vi vekk og blir til ingenting. Dem er det ikke lett og gjøre noe med, fordi de er fanatisk overbevist om at de har rett.
Mye fordommer ute og går.
Det er også noen smartinger som tror at LAVkarbo står for NULLkarbo og at vi ikke rører så mye som et persilleblad fordi frukt og grønt inneholder karber og alle karber er totalforbudt.
Mitt beste råd er og invitere kritikerne på mat og la dem med egne øyne se hva vi spiser, lukte på maten, sikle på maten og til slutt spise maten. Etterpå spør jeg om de mente maten min var vond og feit og ekkel.
Ingen har så langt hatt noe og protestere på, men flere har fått med seg oppskrifter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat