Vis enkelt innlegg
Gammel 16-06-14, 13:45   #1
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Progesteronkrem / PMS

Noen som har forsøkt denne kremen. Inneholde Wild Yam.

Jeg har siden 14-15 års alderen slitt med voldsomme PMS smerte ( humørsvinginger , smerter osv )

Jeg har spist lavkarbo en stund + holdt meg til gluten og melkfri diett.

Magen og fordøylese er tipp topp, gått ned i vekt og blodsukkeret mitt holder seg stabilt så lenge jeg ikke skeier ut.

Jeg er 36 år. Ble gravid med prøverør. Har aldri fått påvist PCOS eller noen andre hormon problemer.

Jeg har vært innom både om jeg kan ha en lett form for ADHD (har mye konsentrasjons problemer, hopper fra ett prosjekt til et annet og mye andre ting som jeg kjenner meg igjen i ) . trette binyrer. og ME.

Har hatt lite energi og økt angst de siste årene. Tar jeg meg en treningsøkt så ligger jeg syk resten av kvelden. ( feberfølelse i kroppen )

Jeg har prøvd alt mulig av helsekost tilskudd, føler ingenting hjelper.
Nå tar jeg kun høy dose av C vitaminer ( støtter binyrerene )
B vitaminer , tran , probiotika og plantenzymer som bryter ned melk og gluten visst jeg spiser det.

Kommet over flere artikler angående progesteron krem. Så nå lurer jeg om jeg kan ha østrogendominase ? Kan nevnes jeg har slitt veldig med PMS, angst, humørsvingninger, kviser ( forsatt kviser på ryggen i en alder av 36 år . mørke hår på haka som jeg har nappet bort siden jeg var 18-20 år..

Jeg startet på denne kremen ca 14 dager etter EL. Men leste en plass at jeg kan godt smøre meg hver dag i 2-3 mnd (2 ganger til dagen ) . Jeg er ferdig med mensen men har forsatt mens murringer.
Er dette vanlig når jeg har begynt med progestron krem.

Merker ellers at jeg har fått litt mer energi om dagene, men svetter mye på nettene.

Mitt største håp at dette kan dempe PMS symptomene og angsten som jeg sliter med

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat