Vis enkelt innlegg
Gammel 20-09-14, 17:20   #8
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Ny forskning viser ingen forskjell lavfett vs lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Men hva sa resten av artikkelen? Gidder ikke å betale for å lese den.

Ikke verdt å betale for den heller
Jeg har dessverre slettet pdf filen og har ikke veldig lyst å betale for den en gang til, men tar jeg ikke feil så stod den i papirutgaven av avisen også.

Det blir som jeg skrev innledningsvis, matematisk hvor målet er å gå ned i vekt, er det ikke noen store forskjeller på lavfett vs lavkarbo mht matematisk resultat.

Men det finnes nok andre studier som viser motsatte resultater også. Jeg blir like irritert over slike artikler som mange andre, de fokuserer ensidig på vekt og ikke på fettfri masse og muskelmasse.

Ser at flere lavfettdietter hvor man ikke er meget nøye med høyt proteininntak faktisk reduserer muskelmassen, mens lavkarbdiett bevarer i større grad muskelmasse.

Tror også man skal være kritiske til slike artikler fordi veldig mange aviser og nettsteder som publiserer slik forskning gjør det for å tjene penger. Et eksempel er jo VG sin slankeklubb. Naturlig at de vil skrive om lavfett vs lavkarbo som likeverdige...noe annet ville jo være ødeleggende for VG sin aller største inntekstkilde ;-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat