Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-16, 13:40   #11
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Forvirra veggelus; lavkarbo på sykehus

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har slitt skikkelig med og få skikkelig lavkarbomat på sykehus, både på Sørlandet og på Rikshospitalet.
Mitt tilbud har vært egg til frokost + en salat bestående av 95 % kinakål og mye mais + ei skive eller to med tomat og parika.
Lunsj samme salat
middag bare spise det jeg kunne av middagen (altså ikke mye)
Kvelds samme salat en gang til.

Resultatet har vært at jeg har fått en lavkaloridiett i tillegg til mindre karbohydrater (og utrolig mye luft i magen etter alt kinakålet). For de av dere som bruker lavkarbo pga ønske om vektnedgang er det kanskje ikke så ille med en slik diett, men for meg som er alvorlig undervektig er det nesten en katastrofe å havne på sykehuset siden jeg mister mer vekt.....

Sånn opplevde ikke jeg det på rikshospitalet. Jeg levde lavkarbo når jeg blei hjertoperert. Og det gikk fint det. Jeg sa i fra i god tid før oprasjonene. Selvsagt utvalget blei jo noe labert enn her hjemme. Men jeg syns det var greit det jeg fikk. Jeg klarte jo nesten ikke spise på mange dager etter oprasjonen da. hehe. Så gikk i en del Cottage chees og kanel.

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat