Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 10:55   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Sykehus og kosthold

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg vet ikke helt hvor folk får det fra at diabetikere spiser så spesiell mat? Skatteetaten har fjernet vårt automatiske særfradrag fordi dagens anbefalinger er at diabetikere flest skal spise som alle andre og heller regulere blodsukkeret med insulin.

Når det er sagt, da jeg ble akutt innlagt for noen år siden, var det ikke noe problem. Den mannlige svenske sykepleieren skaffet ekstra egg, ekstra pålegg, mer salat i sted for potet osv. Til og med uten å klage eller gi meg følelsen av å være vanskelig!

Jeg trekker nok veksler her på kjente. Har 2 venner som begge er diabetiker, og som regulerer med kost og ikke insulinsprøyter Den ene har vært endel på sykehus - og da har det aldri vært noe problem å få mat som er tilpasset henne. Men - kan jo hende at hun har hatt flaks med de personene hun har vært i kontakt med da.
Ja - særfradraget for diabetikere har de fjernet - og nå skal de jammen fjerne hele fradragsposten for store sykdomsutgifter ved alvorlig sykdom også Hipp hurra for regjeringen.
Mao, man skal være både rik og frisk for å være syk i Norge !!!!!

Hipp hurra for svenske, mannlige sykepleiere

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat