Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-10, 14:22   #33
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Hei!
Kvinne - 40 år - og totalt utrent fram til i fjor sommer. Da begynte jeg å gå/jobbe 45 minutter hver dag - og etterhvert trente jeg styrke med pt 4 ganger i uka. Spiste da lavkcal-diett - ca 1600 kcal pr dag. Følte dette gikk greit, men ikke mer enn det.

Nå har jeg spist lavkarbo i 15 mnd, med rundt 20 gram karbo pr dag. Har begynt på med styrke/kondisjon igjen og har ei ganske beintøff pt som har kjørt tester på meg de siste ukene.

Ganske stolt av 155 kg i beinpress med 8-10 x 10 på vei opp mot 155 kg...

Min erfaring nå er at jeg kan trene svært tungt og lenge - når det stopper seg, trenger jeg kun et par sekunder for å kjøre på igjen. PT min har som sagt kjørt meg ganske hardt - og nå møter jeg ikke veggen lengre. Dvs jeg kjenner det stopper seg - men jeg kan kjøre på igjen etter kun kort tid. Dette skjedde aldri på et vanlig kosthold. (Det er faktisk helt sykt stilig... for jeg kan hente ut mer og mer selv om jeg har holdt på lenge... )
Jeg har heller ikke smerter etter trening lengre som på vanlig mat, er svært lite støl i forhold til innsats, og er helt ærlig totalt hekta på trening nå!

Utfordringen er dog at jeg føler at alt går så treigt... jeg har ingen eksplosivitet. Derfor lurer jeg på om dobling av karboinntak til 40 gram pr dag vil kunne gjøre noe med dette? Jeg opplever også at det går "tregt" oppe i hodet, og med en jobb som krever mye konsentrasjon og fokus på mange ting på en gang - kan det av og til oppleves litt tøft.

jeg har fremdeles 10-12 kg å gå ned, men opplever med trening at jeg går ikke ned et j.. gram... uten trening slipper det lettere. Drikker mye vann.

spørs om man etter å ha spist litt etter erfaring de siste ukene må på'n igjen med telling og måling for å se hva som vil fungere i forbindelse med trening.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat