Tråd: Søtpoteter
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-14, 09:30   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Søtpoteter

Apropos poteterstatninger... Jeg spiste kokebanan i Sør-Amerika og tenkte at siden det var en sånn paleogrønnsak at det sikkert ikke var så ille. Men så feil kan man ta... Ca 30g kh per 100g visst! Men jaja, jeg måtte jo smake på de forskjellige variantene av kokebanan jeg fikk. Det er jo en del av kulturen. De bruker kokebanan til ca alt vi bruker potet til og mer. Og jeg var jo på ferie, så da tillater jeg meg selv litt mer karbohydrater. Men det er absolutt ikke et alternativ i hverdagen selv om jeg hadde funnet kokebanan i butikken.

Og angående lavere GI, så betyr det ofte at det er mer fruktose i, i alle fall hvis det er noe som er litt søtt. Fruktose har lav GI og går rett til leveren og leveren klarer bare å prosessere ca 50g til dagen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat