Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-10, 23:30   #39
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Barn og søtningsstoff

Jeg var akkuratt lik selv. Bare at min stemor plaserte godter rundt i boller overalt i stua og 1 etasje. Og vis vi våget å ta en liten ting så smalt det. Så vet hva dere mener.
Men man leser også stadig om hvor dårlig kosentrasjon barn får av mye sukker, ikke minst så ser jeg stadig mer å mer overvektige barn. Syns rett å slett det er ekkelt. Ihvertfall når jeg ofte er i butikken ser hva mamma eller pappa stapper i handlevognene sine ( med det overvektige barnet ved siden av) Men det jeg sier, er egentlig bare at jeg vil vente til han forstår mer av det med godter, for sånn som det er nå vil han ha frukt. Selvfølgelig når han blir bedt med på bursdags selskaper og sånn så skal jeg jo ikke stå der å nekte ham det. Han fikk også enkelte ting til jul. Men jeg ser ikke vitsen i å stappe mest mulig sukker i barna våre.. det er jo ikke bra. Moderate mengder ja, sånn som når jeg og lillegutt lager kake eller boller (som også er gøy å tradisjonelt hos oss)Det er jo masse sukker i det. Så det er ikke det at jeg er en fullstendig sukker nazi.. "bare se på meg liksom" Jeg vil ikke at mine barn skal bli som meg, så jeg prøver å lære ham allerede nå at det er viktig å spise riktig og så kommer beløningene etterpå. Men når folk som pappa og hun kelner dama bare kommer å presser det i trynet på barna mine uten lov må jeg jo få lov til å reagere?

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat