Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-12, 22:14   #5
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Anbefalinger av pulsklokke?

Ser her ja, her var det fine svar å få!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Pulsklokkene til Polar er ihvertfall gode og gjør det du trenger. Ville nok gått for ei i FT-serien da. Ft60 som du har kikket på er samme som kona bruker, hun har dameutgaven. Denne er forsåvidt avansert med mulighet for Gps og fotsensor. Men det er tilvalg. Du trenger det jo ikke. Men som en innstegsmodell ville kanskje Ft40 vært et mer fornuftig valg? Tror den skulle passe ditt behov temmelig bra ut fra slik du beskriver det. Men vær obs på at klokkene selges uten tilbehøret som trengs for å overføre treningen til nett. Dette må i såfall kjøpes som et tilvalg eller du kjøper en brukt klokke på finn.no. For rundt 1000-1500 får du ei meeget bra brukt pulsklokke. Bare vær obs på en ting, ikke kjøp oppkrav eller forhåndsbetaling. Bruk finn.no betalingsgaranti via Payex. Jeg vet om ihvertfall 1 selger på finn som er svindler. Du finner fort ut hvem det er når han/hun ikke godtar payex betalingsgaranti, men krever kun forskudd eller oppkrav.
Ellers er også Rs100 og Rs300 gode klokker som gir deg den oversikten du ber om. Men tror faktisk du blir mer fornøyd med Ft40-60.

Ser at blant annet én av forskjellene på FT40 og FT60 er at sistnevnte har STAR-program, kjenner du til det? Det slår meg at jeg er ikke helt der nå at jeg har noe spesielt mål med treninga utover å bli sprekere (noe som muligens er dumt?), så jeg tenker at det ikke er nødvendig. Men det er kanskje noe skikkelig bra greier som jeg vil ha glede av i fremtiden, eller? Skal i alle fall sjekke ut finn, kanskje jeg finner et varp. Er veldig klar over at svindlere stadig vekk prøver seg der, men takk for advarsel. Og takk for hjelp!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

... eller du kan kjøpe et blåtann pulsbelte og bruke smart-mobilen.... eller en reciver (60beat rx) for å motta signaler fra et vanlig pulsbelte på smart-mobilen. Finnes flere apps - og de fleste har da også mulighet for å bruke info fra gps.

Bare sånn for å forvirre fullstendig.

Haha, før jeg leste siste setning der, så var jeg i grunn litt , ja. Jeg har jo smarttelefon, kanskje jeg burde vurdere å bruke den for å utnytte den enda mer? Jeg må tygge litt på den. Jeg er ikke veldig teknisk av meg så det blir nok en del mer å sette seg inn i for meg, men kanskje det er på tide å entre den arenaen også. Takk for forvirring!

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Enig med hypah, velg en i FT-serien. Jeg har FT40 og er knallfornøyd Ikke for komplisert, men avansert nok - og inneholder de basisfunksjonene du spør etter. God kvalitet. Syns ikke den er så ille dyr heller, den koster 1095 på komplett.no. FT60 er også fin, men hvis du ikke trenger gps så hadde jeg heller valgt FT40.

Noterer meg at du heier på FT-serien. Og det er kjekt å høre fra en som faktisk bruker den selv. Takk til deg også!

Tusen takk for masse hjelp alle tre flotte mennesker!

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat