Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-11, 03:03   #4
LiseSJ
Medlem
 
LiseSJ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hønefoss
Alder: 34
Innlegg: 200
LiseSJ er på en erverdig vei

Sv: Trenger måltidslister!

LAVkarbo heter det fordi du absolutt ikke MÅ kutte ut karboene, selv om du i prinsippet ikke behøver det, da kroppen lager det naturlig i form av aminosyrer (fra proteiner) ellet glyserol (altså fra fett). Bare begrense de i større eller mindre grad. (kanskje helst større:P ) Teorien bak dette er jo suuperlang, jeg sitter faktisk i skrivende minutt og leser om dette

Det er mange forskjellige varianter her, personlig prøver jeg å ligge på rundt 50, vi er folk som er nede på 15 mens vi har folk som er oppe i 75-80.. Så dette må du nesten finne frem til selv, hva føler du er greit å starte med? hva kan du kutte mer på hvis det blir for mye?.. Husk som sagt å ikke hoppe rett ut i noe, og sett en "final strek" med engang, dette er en tilvenningssak..

Lavkarbo er rett og slett GØY hvis det gjøres på riktig måte. jeg har lært så mye om kroppen min, om maten jeg spiser og hva jeg får i meg at det er skummelt. Enda jeg har aldri noensinne engang tenkt på å telle kalorier og i HVERT FALL ikke karbohydrater, faktisk har jeg LEDD av de som har gjort det opp igjennom.. Jaggu sa jeg smør :P

PS: Det er så absolutt ikke eksakt at du MÅ få i deg 20 karbo pr dag, hvis du setter det som grense... Det er MAX grensa du såfall setter

__________________
Journalen min =)

I am the one who got myself fat, who did all the eating. So I had to take full responsibility for it. Kirstie Alley

Sist redigert av LiseSJ : 22-09-11 kl 03:13.
LiseSJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert med et hint av LCHF Svar med sitat