Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-14, 17:20   #35
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Passert 40 år og sliter med vekta ...

Velkommen så mye hit!

Utrolig leit å lese forhistorien din

Som flere her sier kan det være tungt å gå ned i vekt med PCOS/insulinresistens. Men start et sted. Om du ikke klarer superstrikt, så start moderat først og heller se om du vil leve mere strikt siden.

Erfaringen tilsier at noen kan slite med starten, mens andre sprudler av energi etter 2 dager. Jeg er ikke i den kategorien, en kjemper videre, fordi korn og stivelse mildt sagt er drepen for meg. Gi lavkarbo 3 måneder, det høres lenge ut, men å endre kostholdet til et som stabiliserer hormonene tar tid, men det er verdt det, jeg lover.

Om du savner brød i starten, så prøv deg på å spise et par av nannah knekkebrød til frokost. Men tenk pålegg med brød og ikke brød med pålegg. Og grønnsaker med protein. Få i deg en god porsjon grønnsaker som vokser over jorden til hvert måltid. Det er et hav av grønnsaker du kan spise: Agurk, paprika, litt tomat, litt løk, vårløk, purre, stangselleri, spisskål, knutekål, jordskokk, sellerirot, squash, avokado, aubergine....

Det kan være lurt å tenke kostholdsendring de første ukene og ikke legge fokuset på slanking og vekt. Det er tungt å fokusere på alt på en gang.

Og spis deg METT! I starten kan det hende du er mere sulten, men det går som regel over bare du spiser deg mett og ikke spiser etter mengden mat på tallerkenen.

Lykke til så mye!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat