Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-04, 00:51   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Tunfisk"gryte"

To bokser tunfisk i vann
1 liten løk
1 liten paprika
1/2 middels stor squash
4 fedd hvitløk
1 rød chili
Ca 1/2 beger Creme Fraiche eller seterrømme
Soyasaus u/hvete
Svart pepper

Sett en stekepanne på varmen og kutt opp grønnsakene. Sleng en smørklatt i panna når den er blitt passelig varm og skru ned varmen, ta grønnsakene oppi etterhvert som de er kuttet opp. Tilsett litt olivenolje, og ha oppi hakket hvitløk og chili etter smak (jeg bruker rød chili og tar med frøene - da blir det hot). Surr alt på ganske svak varme til grønnsakene blir "al dente", og tilsett en eller to bokser tunfisk i vann (hell av vannet først). Tilsett creme fraiche eller seterrømme og evt litt vann til det blir passe konsistens. Krydre med soyasaus (uten hvete) og nykvernet pepper.


Denne fremgangsmåten sikrer at ingenting blir overopphetet, noe som lett skjer hvis man har hvitløk eller olivenolje oppi panna først.

Skulle egentlig vært på Vedvarende, kanskje - jeg kan ikke garantere for karbohydratmengden her (men jeg greide ikke å slette oppskriften fra Induksjon)


Sist redigert av Huldr : 07-09-04 kl 01:05.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat