Vis enkelt innlegg
Gammel 04-05-09, 00:33   #68
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Er fett og ketose farlig?

Opprinnelig lagt inn av Grandmother, her.

Hei Pål. Du kan mye skjønner jeg, men kan du forklare meg hvorfor endel eldre kvinner (over 60) ikke går ned i vekt på lavkarbodiett. Kan det ha noe med redusert østrogennivå i gjøre? Jeg har vært i ketose i 2 måneder, og spiser mindre enn 20 g. karb. pr. dag. Gikk litt ned 1. uken, men siden har det stått stille. Har lest "bedre uten brød", og på side 224 antydes det at endel voksne kvinner ikke går ned med lavkarbo. Vil ned 10-15 kg, men gir snart opp.

Hei, Grandmother!

Jeg ville bare kommentere litt det at du vurderer å gi opp
siden det ikke beveger seg nedover på vekten.

Jeg har levd ketogent siden november 2007,
og den første tiden gikk jeg ned litt, men endte etter bare noen måneder å stå stille vektmessig i 6 mndr før jeg virkelig begynte å gå ned.
Nå er jeg imidlertid snart gått ned 20 kg,
og jeg opplever at kroppen min forandrer seg daglig...nå for tiden står jeg litt stille igjen,
men jeg blir likevel mindre her og der...

Mine tanker om dette er at jeg tror kroppen min
trengte å bli "friskere" før den begynte å respondere vektmessig på den fine kostholdet mitt...
før kroppen begynte på alvor å bli mindre,
ble kolesterolet mitt normalt, astmaen min ble forbedret, og kroppen min stortrivdes...

Vet ikke om dette er relevant for deg da,
men jeg har en ide om at noen kropper trenger å bli
behandlet "pent" med bra mat så den kan restitueres før den gir tilbake...

Ellers til deg Pål, takk for en spennende og interressant tråd!!!
Gøy å få med seg noe som er vitenskplig og samtidig forklart på en forståelig måte!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat