Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 00:09   #8
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Sv: Begynt på LCHF. Et par spørsmål

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Vanskelig å svare på om du får i deg nok fett med det du angir da, du må nesten bare regne ut dette selv tenker jeg. Fettmengden kommer jo an på mengdene av de ulike tingene du spiser å sånt.

Er det slik at hvis jeg spiser for LITE fett om dagen, så funker ikke LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Renger med at den effekten du er ute etter er vekttap?

Nøtter funker for noen, ikke for alle. Her må du prøve deg frem.
Annika Dahqvist sier også at en del personer kanskje må avstå fra nøtter i vektnedgangsperioden. Nøtter inneholder helt riktig en del karbo, så de bør du nok styre mest mulig unna unasett.

Hvis du aboslutt vil ha noe med sukker, da vil jeg råde deg til å spise MØRK sjokolade, helst mer en 70% kakao, og ikke hiv innpå, ta få biter.

Og du, noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv, og for å få effekt som du ønsker, det er å legge om gamle vaner.
Så....kanskje du ikke trenger å kose deg litt ekstra hver helg, i hvertfall ikke på den måten du er vant til.
Du MÅ ikke ha snacks hver helg
Prøv å kos deg på en annen måte; lag litt ekstra god mat, LCHF-mat.

Effekten jeg er ute etter er generelt et bedre liv. Bli kvitt søthungeret, humør svingninger, slapphet og sultenhet konstant. Magen er også i ulage ganske ofte. VELDIG mye urolig i kroppen også.

Jeg vil gjerne gå ned en 4-5kg, men vekttap er ikke såååå nøye.

Før jeg begynte å tenke LCHF, så spiste jeg omtrendt snop hver eneste dag. Ca. et halvt brød + MYE frukt. Ikke rart jeg følte meg dritt og hadde problemer med magen.

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat