Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-04, 00:35   #11
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Scilla

En annen sak er vel at man bør være fysisk aktiv hvis man skal spise mettet fett, at det ikke er så bra for stillesittende personer - eller tar jeg feil?

Kan nok være et poeng det med fysisk aktivitet, for mettet fett er tross alt det vi lagrer lettest. Men nå er det jo så mange typer mettet fett også, så det er ikke enkelt dette her. Kokosfett er jo 95% mettet, men kan likevel gi vektreduksjon. Jeg tror det med fett i maten er et område hvor forskningen kommer til å komme med mye spennende de nærmeste årene. Jeg blåser egentlig ganske mye i forskning jeg (selv om jeg leser det), for jeg tenker at ren, naturlig, ubearbeidet og variert mat som vi er skapt til å spise (genetisk), kan aldri bli feil.

Angående mettet fett, så er det to poeng:
1) Vi må spise det sammen med karbohydrater som øker insulin for at det skal lagres lett.
2) I oksekjøtt f.eks. (fettet der kaller man mettet fett), så er over 50% av fettet enumettet.....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat