Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-11, 18:17   #66
Kanonada
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 122
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Forklaring på insulinresistens

Ketogen diett er ikke noe for meg, for jeg blir svært dårlig i ketose, både rent fysisk og jeg blir svimmel, kvalm og konsentrasjonen blir helt vekk, jeg fungerer rett og slett ikke hverken hjemme eller på jobb. Jeg trenger en del karbohydrater for å fungere rett og slett, men jeg er stort sett veldig flink å holde meg til de trege karbohydratene, og holder meg helt unna ris og potet, men spiser små mengder fullkornspasta innimellom. Bønner og kikerter som da er lov på Fedon fungerer utmerket som erstatning.

Sult for meg er mer enn at det romler i magen, magen forlanger mat, og da får jeg gjerne bare mageknip om jeg prøver å stagge det ved hjelp av mat.

En annen ting er at jeg også sliter med gallestein, og fettrik diett framkaller anfall, da vil det i såfall være snakk om å pøse veldig på med proteiner og slik greier jeg rett og slett ikke leve da jeg ikke er glad i kjøtt i det hele tatt, og egg får jeg dårlig mage av. -jeg er ei vanskelig dame

Jeg skal snakke med fastlege om c-peptid og evt kanskje en slik sukker-belastningstest.
Om jeg igjen føler jeg møter en vegg så må jeg vel bare rett og slett ta utgiften ved å få tatt disse undersøkelsene på en Lindbergh-klinikk, selv om økonomien ikke overhodet egentlig tillater slike utgifter når man har familie og lever på lærlingelønn.

Det er ille når man tenker tanken at det hadde vært lettere å legge seg ned å spise seg enda tjukkere slik at man kan søke om slankeoperasjon.
Jeg er igrunn sjokkert over holdningene man møter i helseNorge når man søker hjelp. En overlege på en avd for overvektsproblematikk sa rett og slett at alle kan gå ned i vekt på vanlig måte, ved å spise normal kost og trene mer. Om jeg mot all formodning kunne bevise at jeg var det eneste tilfellet i verden det ikke funket for så skulle han ta meg med rundt i hele verden(på hans regning) for å vise dette fram for det ville være revolusjonerende opplysninger.
Arroganse og ingen evne til å kikke utenfor boksen man er lært opp til å holde seg i er det jeg føler man møter..

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat