Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-12, 21:59   #1
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei
Question

Trening etterfulgt av stort vekttap?

Jeg har gått 4 uker på ketose og har foreløpig gått ned 4 kg (50% av målet), jeg er en luksusketoseslanker, BMI på 26 når jeg startet, og mitt mål var å gå ned 8-9 kg til en BMI på rundt 22. Årsaken til at jeg trives i ketose er at jeg får fin, ren og fettfri hud, som jeg ellers sliter med i kombinasjon med kviser, dette forsvinner helt i ketose. Jeg føler ikke den sinnsyke sulten jeg ellers gjør, og jeg er i mye bedre humør Dessuten er det jo ekstremt billig å gå på fylla når man er i ketose, 4 glass vin og jeg har fått nok for kvelden

Men for å komme til saken. Jeg har vært litt slapp med treningen ettersom vekttapet går så bra uansett (ca. 1kg/uke), men her er mitt spørsmål. De få gangene jeg har trent, så har jeg dagen etter gått ned i vekt ca. 0.5 kg! Jeg skjønner at man blir dehydrert av trening osv. men vekten forsetter å gå nedover, så det er ikke slik at jeg går opp i vekt to dager etterpå. Så da begynner jeg å lure på, hva kan slike dramatiske vekttap etter trening skyldes? Vi snakker om for eksempel 1-2 timer intensiv fotballstrening eller 1 time spinning. Dette vil jeg tippe forbrenner ca. 5-700 kcal, dvs. mindre enn 100 gram fett. Kan det være slagstoffer i kroppen som kommer ut elller?

Setter pris på et bra og saklig svar


Sist redigert av superkisen : 18-01-12 kl 22:58.
superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat