Tråd: Suksessterte
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-06, 21:07   #10
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Suksess terte

Hei! Her er min versjon, fikk oppskriften av Nalana, men jeg har endret den litt!

Bunn:
250 g. mandler
5 stivpiskede eggehviter
1,5 dl splenda

160 grader i ca 30-35 minutter.

Fyll:
5 eggeplommer
1,5 dl fløte
1,5 dl splenda
100 g meierismør
vaniljesukker (husker ikke helt hvor mye jeg brukte) Burde sikkert vært vaniljeessens, men det var det jeg hadde...

Varmer opp alt untatt smøret på svak varme, til det tykner (skal ikke koke), så avkjøler jeg kremen, før jeg blander mykt smør i blandingen og setter den i fryseren for avkjøling.

Har laget kaken etter denne oppskriften 1 gang. Serverte den til en venninne som ikke spiser lavkarbo, og hun syntes den var god. (Og det gjorde jeg og ) Det eneste problemet var at bunnen ble ganske tørr, men tror kanske det kom av at bunnen var litt mye stekt. Jeg har også kuttet ned på smøret i kremen, synes det blir for mye smørsmak med 150 g.

Tips: Jeg bruker å sile kremen når jeg har blandet eggeplommene, splenda og fløte - da får jeg vekk de slintrene som kommer av eggeplommene, og kremen blir glattere.


Enjoy!

(Er favorittkaken min, og har laget den ørten ganger før... )


Sist redigert av Lemen : 03-04-07 kl 16:07. Årsak: skrivefeil
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat