Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-15, 00:46   #29
Johanne88
Juniormedlem
 
Johanne88 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 23
Johanne88 er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig sønn 17 mnd

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

MME i dag er så god og riktig sammensatt at du overhodet ikke skal ha dårlig samvittighet for det. Min eldste fikk mme fra han var 6 uker gammel, da var det ikke mer å hente, han hadde hjertefeil, var nyoperert og orket ikke suge. I dag er han 16 år, lang og flott, frisk og rask og en skikkelig smarting. Rull inn puppen og frem med tåteflaska du.

Har du mulighet for å få en trillepike som kan trille med en av ungene en time eller to noen dager i uka? Får eldstemann litt alenetid med dere begge to innimellom?


Hehe, takk for at du sier det. Ja, det blir jo folk av mme-barn også! Er ikke fan av melk fra ku, da. Men at de får i seg mat er det viktigste synes jeg.

Min mormor er veldig flik til å komme bort for å ta med eldstemann på tur. Hun gjorde det hver dag forrige uke, men så ble han forkjølet. Får se hva vi gjør denne uken meg og storebror har tid sammen når lillebror sover. Så leker han masse med pappan når han kommer hjem. Han er veldig interessert i lillebroren sin da. Gleder seg over bleieskift, føler på ansiktet hans og gir han kos og gode smil. Så hittil har det gått som en drøm faktisk. Var bare dag nr 1 som var rar. Hvan ville ikke se på meg en gang og ga lillebror blikk som sa: HVA er du?

Hehe.

I morgen begynner altså en ny dag for å prøve å få i gutten næring. Sliten etter at hele dagen har gått med på å gjøre nettopp det. Men han spiste nå litt da. Leste at en på 1 år skulle ha i seg ca 1000 kcal.
Så tar jeg litt godt i, fikk han i seg ca 800(?)

Og det har jo vært god mat da. Selvom jeg ikke er fan av vanlige rundstykker eller pasta men nå er mat mat. Så lenge han har noe i munnen er jeg fornøyd

I morgen begynner vi dagen med chiapudding med kokosmelk ( med den fete kremen i) og bær. Gleder meg til å spise den! Så får vi se hva mer jeg mekker. Men skal i hvertfall gi legen en lyd.

Johanne88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat