Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-16, 15:09   #1
Helina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 43
Helina er ny på veien

Vanilje- og sjokoladepudding

Ønsker du å lage en lett liten dessert? Denne vanilje- og sjokoladepuddingen dekker søtsuget i lang tid fremover Og det uten tilsatt sukker, mel eller egg

Om du liker smaken av kaffe, kan du erstatte vannet med litt ferdig kaffe, eller du kan ha i saften av en presset appelsin -om du liker det bedre. Selv synes jeg den er best med bare sjokolade/vanilje

3 stk gelatinplater
3 dl matfløte
4 ss vann
3 ss creme fresh
1-2 ts Natreen, flytende
1 ts vaniljepulver

1 pose Lett Sjokolade drikk- Toro rett i koppen (ikke bland inn vann) , 2 ts Nugatti Zero eller noen ruter med mørk sjokolade, 70 % kakao -hakket i småbiter.

Nå etterpå ser jeg at Confecta har poser med 3 karb pr porsjon sjokodrikk Fordelt på 4 porsjoner blir det vel bra

Legg gelatinplater i kaldt vann i 5 minutter. Skyll de godt og klem ut vannet. Varm forsiktig opp fløte og vaniljepulver. Ta av platen, før det koker - tilsett søtning og rør inn gelatinen. Del så blandingen i 2 deler, om du vil ha halvt om halvt med vanilje/sjokolade, eller 1/3 vanilje og 2/3 sjokoladepudding som meg I den ene delen tilsetter du sjokolade. Rør godt. Hell i små former eller glass. Avkjøl helt, og litt til- før du forsiktig heller over vaniljepuddingen. Settes så i kjøleskapet, 2- 3 timer før servering.

For bilde: Se blogg https://helina1.blogspot.no/2016/07/...ing-enkel.html

Helina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat