Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-07, 22:43   #12
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: forandre personlighet...

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jeg er ingen lege og hverken kan eller ønsker å stille diagnose på noen gjennom dette innlegget. Det er heller ikke min mening å antyde at noen kan ha noen diagnoser eller at de på andre måter er syke. Det er imidlertid på det rene at endel mennesker med psykiatriske lidelser, slike som eksempelvis er bipolare (eller manisk depresiv om du vil), kan oppleve endringer i sitt stemningsnivå. Slike endringer kan gi seg utslag i at man går fra en tiltaksløs til en manisk periode. Hvor man ofte føler seg veldig opplagt. Man kan starte på ketolysekurer, og man kan oppleve at verden smiler og at man har en gjennomgående god følelse inni seg (selv når man ikke burde ha det). Typisk for den maniske er at vedkommende ikke har tid til å sove, og/eller at søvnbehovet blir redusert. Sum av summarum bør man søke å være virkelighetsorientert ved markerte stemningsendringer. For det er ikke utomatisk slik at dette kommer av slankekuren. Så vær forsiktig, og oppsøk fastlegen din dersom du er i tvil. Med de beste ønsker fra en bipolar venn.


takk for kloke ord, men eg e nok ikke manisk...
men pcos og insulin resistens lage rot i hormonan og sånn i kroppen,
og når eg no spise det som kroppen tåle så får eg tilbake energien
og har det mye bedre me meg sjøl
e jo ikke sånn at eg e deppa heile tia, men ofte sliten og ha alltid
hatt vondt i kroppen, noe som ha vært ei hindring for mye...
eg e jo ikke høyt å lavt no, men har energi te å gjøre det som skal,
men e nok ikke mere energi enn det som e normalt
men eg sette pris på innlegge dit, godt at noen "tørr" å komme med
tanka og idea om ka ting kan være
eg satse på at det me søvna bare e en overgans fase mens kroppen
venner seg til det nye kostholdet og den nye energien

cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat