Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-11, 18:44   #28
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fiberhusk, sukrin, kokosmel, mandelmel osv ...

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Jeg fikk en aha-opplevelse da jeg lagde brødet til Nannah. Det smaker like godt etter lang tid i fryseren, det er jo ikke så tørt som vanlige brød. Dessuten har det så mange ganger mer fiber og energi enn en normal grovbrødskive at jeg, som sikkert kan mumse fire normale skiver med masse pålegg, blir stappmett lenge etter to.

Jeg ble overrasket over at brødet ikke smakte noe "tull" eller var kladdete eller svampete.

Har du dette ferdig oppskåret i fryseren (lag gjerne 3 stk i slengen) så har du kvikke måltider som holder deg gående mye lenger enn karbobrød. Du får den skikkelig gode "behagelig mett"-følelsen.

Ulempe: Må kjøpe endel frø og div., trenger en blender eller foodprosessor (mal mandlene selv, ellers blir det himla dyrt)

Fordel: Blir ikke "gammelt"/tørt, varer lenge, lett å slenge sammen uten å måtte kna.

Hei. Ja nå er det flere som har anbefalt dette brødet, så det MÅ jo bare være godt Takk for tipset Alynna

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat