Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-08, 21:31   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan løser dere måltidsfordelingen i familien?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Hvor mange er dere i husholdningen, og hvordan løser dere måltidsfordelingene? Spiser dere sammen? Og spiser dere den samme maten?

Vi forsøker å spise middag i fellesskap alle seks. Og det går stort sett bra. Men det blir to middager. Fire (ungene) spiser en middag og vi to voksne spiser en. Men ofte en variant over samme tema. Pasta og kjøttdeig til dem, og kjøttdeig/salat til oss. Fiskekaker og potet til dem, fiskekaker og grønnsaker til oss osv.

Ofte er det bare tilbehøret som er forskjellig. Men noen ganger blir det pannekaker og tilbehør til dem og da lager jeg/vi noe annet til oss. Men jeg lurspiser en liten tallerken ertersuppe...

Ofte steker jeg noen skiver bacon som alle kan spise, men det er jeg og minstemann som er baconspisere egentlig.

Men jeg forsøker ihvertfall å begrense antall retter sånn i hverdagen.

Når ungene spiser pizza på lørdag, tar vi f.eks fårikål eller annet enkelt.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat