Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 17:48   #12
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Re: Sv: Kokosboller (fløteboller)

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Jeg er så farlig glad i kokosboller, at jeg bestemte meg for å lage dette med det samme. Siden det er søndag, fikk jeg ikke tak i mascarpone, så brukte stivpiskede egg istedet. Problemet jeg støtte på, var at blandingen ble rett og slett for rennende til å lage topper av. Har jeg gjort noe feil da?
Har satt dem i fryseren i muffinsformer og håper det vil redde dem. Smaken var nå uansett VIRKELIG god

Jeg elsker sjokoladeboller så jeg ville prøve denne oppskriften jeg også, men fikk samme resultat som psycheek, blandingen ble helt flytende.
Jeg brukte kokkoskremen fra en santamariaboks (eneste jeg har funnet som innholdet skiller seg på) og 4 stivpiskede eggehviter.
For å redde kremen har jeg nå pisket inn gelantin og satt "suppa" i kjøleskap med håp om at den stivner til noe jeg kan bruke.

Hvorfor blir den helt flytende?
Jeg pisket eggehvitene helt perfekte for seg selv. Det var kokkoskremen som ble flytende og når je da blandet disse to (forsiktig) så ble alt altfor flytende.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat