Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-11, 14:45   #1
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Tykk tomatsuppe (meieriproduktfri)

Jah! Dette ble et tager-hva-man-haver-prosjekt for min del. Man trenger følgende:

  • ca 50 g smør/ghee (jeg tåler meierismør, så jeg brukte det)
  • Noen hvitløksfedd (etter smak)

Fres hvitløk (og løk, hvis du vil ha det) i smøret. Deretter tilsettes:

  • 1 boks hakkede tomater (jeg bruker landlord sin med chili)
  • 2,5 dl kokosmelk
  • 2,5 dl vann (dette ble veldig tykt, så du kan nok bruke mer om du vil ha et annet resultat)
  • 3 ss peanøttsmør (sånn som ikke inneholder annet enn nøtter og salt)
  • 1 ss sitronsaft
La alt dette pluss krydder koke i 10 minutter. Krydder står man fritt til å velge selv; jeg liker at det smaker MASSE, og er en svoren tilhenger av kanel og kardemomme sammen med chili, koriander og spisskummin i denne suppen. Bruker gjerne en sånn her pakke hvis jeg har funnet dem på tilbud.

Etter at det hele altså har kokt i 10 minutter, ta kjelen av plata, og mos glatt med stavmixer.

Voila! Du har, forhåpentligvis, en velsmakende tomatsuppe. Servér som den er, eller med bacon, kokt egg, grønnsaksbiter, hva enn du måtte foretrekke.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat