Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-09, 14:45   #18
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Er det noen her som lever både sukkerfritt, melkefritt og glutenfritt?

HEI
må bare "signere" dette innlegget. Alt du skriver passer også inn i min kost-filosofi. Jeg lurte på dette nøttebrødet. Og denne smoothien med bær du lager?
Jeg spiser heller ikke soya slik at jeg erstatter ikke ku-melkeprodukter med andre melkeprodukter(feks soya eller havre). savner en smoothie som smaker godt, er litt mettende osv...har du en oppskrift der?
Jeg baker også litt med mandemel, men synes det blir noe tørt...ikke fått det helt bra til ennå... Kanskje du har noen tips?
flott å lese at det er flere som følger mye av samme kostholdet som meg...spennende

Opprinnelig lagt inn av altbeans, her.

Jeg lever så og si sukkerfritt, melkefritt og glutenfritt(og gmo soyafritt). Det eneste melkeproduktet jeg bruker er klarnet smør og det er kun melkefett. Klarne smør kan man gjøre selv. Jeg putter smør i en kjele og smelter det i ovnen på ca 50c i varmluft. Da skiller fettet seg fra melka og man kan sile det forsiktig av.

Jeg spiser vanligvis egg til frokost i en eller annen form. Omelett, kokt egg, speilegg you name it. Eller så spiser jeg nøttebrød(mandler, klarnet smør, egg, fiberhusk og bakepulver) hvis jeg har vært flink til å bake. Til "lunsj" blir det vanligvis en smoothie med bær og diverse og til middag spiser jeg som regel kjøtt eller fisk med grønnsaker. Blir jeg sulten på kvelden spiser jeg kanskje litt suppe eller en salat. Nøtter spiser jeg også en del av.

Bra erstatninger:

Hvetemel----> Mandelmel
Sukker----> Stevia eller sukrin
Proteinpulver-----> Hempprotein

For å få i meg nok fett tar jeg tilskudd av Udo's Choice og bruker mye kokosfett, olivenolje og andre kaldpressede oljer. Ellers prøver jeg å finne fete kjøttstykker og fet fisk.

Jeg er også stor fan av himalayasalt
og spirulina. Og chlorella.

Lager egen sjokolade. Bestiller rå kakaomasse og smør fra okosjokolade.no


Sist redigert av Gerd : 20-11-09 kl 22:53.
Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat