Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-10, 22:12   #12
Arnhild
Seniormedlem
 
Arnhild sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 686
Arnhild har en fantastisk aura rundt segArnhild har en fantastisk aura rundt seg

Suksessformel 2 - litt er bedre enn intet

Hei igjen!

Så koselig å få noen faste lesere

I dette kapitlet legger legen og journalisten vekt på hverdagstrimmen. "Velger vi trapp foran heis fryder hjertet seg" Her kommer gullkornene på rad og alle handler om aktivitet i ulike variasjoner. Jeg sakser ut noen godbiter til dere:

"Fedme angripes best gynekologisk. Det vil si skritt for skritt" Og jo mer du veier desto mer forbrenner du for hvert skritt sier Sæther og Tyrdal.

"Mange mosjonshemmede har transpirasjonsfobi. Slapp av: Ingen har druknet i egen svette. Svettelukt er også ufarlig. Treningsnarkomane vet at treningssvette er luktfri. [...] Dårlig kondis lukter vondt"

"I stedenfor å irritere oss over en kø som aldri beveger seg fremover [...] kan vi glede oss over muligheten til å trekke sammen setemusklene, knipe sammen bekkenbunnen og stramme magemusklene!"

Sæther og Tyrdal slår også et slag for sextrimming, men: "En absolutt forutsetningen for vill sex er at vi har pust igjen etter at vi har kledd av oss"

Til og med høflighet er slankende mener disse to: "Hils hyppig, hjertelig og gjentatt. Hvar mange ganger er det mulig å nikke av ren høflighet?"

I hjemmets lune arne er det mye oversett god trimming: "Er du så heldig å ha en kjeller eller loftsbod, vil du kunne bruke dette som lagringsplass for ting du trenger i dagliglivet. Da blir det nødvendig med flere trimturer i kjeller- eller loftstrappa. Ikke tenk så nøye. Planlegging er fetende [...] Bomturgange er en neglisjert disiplin."

Du visste kanskje ikke at kroppsspråk er en kilde til trim? "Gestikuler så mye som mulig. Du vil bli gledelig overrasket over all den oppmerksomhet du får. Vift vilt med armer og ben for den minste lille meningsytring. Og treffer du på noen ordentlige surpadder som vil kjeppjage deg for ditt gode lynne og din høflige fremferd, så får du jammen en joggetur gratis også"

SF 2 Litt er bedre enn intet

Jeg har erkjent at

  • en liten suksess er bedre enn en stor fiasko
  • jeg beveger meg for lite i hverdagen
  • ingen har druknet i svette
  • trappa liker å bli brukt
  • heis ned er feigt
  • sex er slankende
  • høflighet svir av kalorier
  • husarbeid, hagearbeid og snømåking er gratis styrketrening


I følge Sæther og Tyrdal sier Nietzsche at sykdom gjør sunnhet behagelig som sult gjør metthet og anstrengelse gjør hvile.

Sæther, Nina Granlund og Stein Tyrdal "Fettet sitter mellom ørene", Humorologisk forlag, Asker, 2006


Til neste gang, god hverdagstrim

__________________
Hemmeligheten bak suksess er hardt arbeid, det er derfor det er en hemmelighet... Karsten Isaksen
min journal


"Fettet sitter mellom ørene"

Sist redigert av Arnhild : 07-02-10 kl 21:27.
Arnhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat