Tråd: Hjæælp
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-12, 20:07   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjæælp

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Mange får høyt blodsukker av maltitol, og da er fungerer det likedan som sukker, mens for andre går det meste forbi tynntarmen, og blir først spist av bakterier i tykktarmen. Dette fører ofte til oppblåst mage og mye luft.

Det er svært individuelt om man kan spise maltitol, og gå på Atkins/ketolyse og liknende ketogene dietter.

Det jeg har hørt, men jeg har ikke lest direkte, er at Atkins selv ikke anbefalte maltitol. Han er forlengst død, men produktnavnet eksisterer fortsatt, og selger for masse, masse penger den dag i dag.

Jeg tror den eneste måten å vite sikkert, om man kan spise maltitol uten at det trigger insulinet, er med et blodsukkerapparat.

http://lowcarbdiets.about.com/od/nut...a/maltitol.htm

Helt klart. Min far med dia2 får HELT klart blodsukkerstigning av atkins-barer...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat