Vis enkelt innlegg
Gammel 26-08-12, 10:54   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: UÆÆÆÆ Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ja, ja. Da må jeg innrømme at jeg jammen har kommet i overgangsalderen, selv om jeg synes det kom lovlig tidlig. Har vært litt uregelmessig med uka det siste året - og nå ha hetetoktene kommet gitt
Begynte selvfølgelig da vi dro på ferie,

Har masse hetetokter hele døgnet, men det er værst på kvelden og natten. Dere som er eller har vært der, vet sikkert hva jeg prater om.

Pga a Leiden-mutasjon, kan jeg ikke bruke noen medisiner/preparater med østrogen. Dvs. at så vidt jeg forstår, har ikke leger noe å tilby.

Er det noen som har noen gode råd ? Noen som kan tipse om noe jeg trygt kan bruke for å lette situasjonen i hvert fall pittelitt ????

Ellers så planlegger jeg Anne Rimmen frisyre. (Nå har hun jo latt det vokse litt, men jeg tenker på den helt korte, glatte varianten). Ikke særlig vits å føne å style når det detter sammen etter første hetetokt

Legene er ikke så ivrige på å gi østrogen nå for tiden.
Var som deg meget plaget av svettetokter jeg også, dette igjen ga meg store søvnvansker.
Fikk så tips av ei jeg kjenner om å prøve med E-vitaminer.
Begynte med E-vitaminer, 2 stk daglig tidlig i juni og det tok ikke mange dagene før jeg var helt fri for svettetokter.
Tar fortsatt E-vitaminer da og skal fortsette med det til overgangsalderen er over.
Anbefaler deg å prøve og håper du har like god hjelp av det som jeg har

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat