Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-04, 00:32   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Lavt stoffskifte - hypotyreose

Fant denne litt gamle tråden, håper den kan lives opp igjen! Har følt meg så alene om å ha denne sykdommen, og omverdenen har stilt seg temmelig uforstående... Har lyst til å utveksle erfaringer med andre!

Jeg har hatt diagnostisert hypotyreose siden 1999 eller 2000, men har antagelig hatt den mye lengre. Begynte å føle meg dårlig i 17-årsalderen, og noen spesifikke symptomer som senere har forsvunnet med hormontilskudd startet også på den tiden. Jeg kan også ha hatt insulinresistens hele tida - vanskelig å vite hva som er hva. Jeg sliter fortsatt med for liten energi, konsentrasjonsvansker og dårlig immunforsvar bl.a.

Må jo tilføye at jeg fikk det mye lettere for ca to år siden, da jeg fant frem til dr. Lars Omdal på Balderklinikken, etter å ha vært "verden rundt" på jakt etter forståelse og hjelp! Selv om det koster skjorta av kroppen å gå der og ikke mindre å følge alle tiltakene hans... Men han anbefales herved på det varmeste!

Men tilbake til stoffskifte: er det noen som vet om det er helt bra å gå på tyroksin? (Går på 100 mcg T4 og 10 mcg T3.)Har nemlig hørt at det kan trekke kalsium ut av skjelettet. Ellers er det bare å spørre meg om ting - vet litt om dette ihvertfall (eller kan slå opp hvis jeg har glemt..)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat