Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-14, 09:07   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Økende smerter - reumatisme? Anti-inflammatorisk kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Kanskje en test av fettsyrebalanse kan gi deg en pekepinn på om du har overvekt av omega 6 og evt for lite omega 3? I tillegg - som du var inne på - spiser du noe du ikke tåler kan det virke negativt inn på leddene dine.
Testet selv fettsyrebalanse for noen mnd siden, hadde for mye omega 6 i forhold til omega 3, og litt lite omega 3 i tillegg. Slitt med leddvondt, småskader som ikke ville bli skikkelig bra - spiste mye frøbrød... kuttet ut mesteparten av nøtter og frø og tok mer omega 3. Levd litt "renere" - fokusert på mest av enkle råvarer - kjøtt, fisk, egg, grønnsaker som basis. Litt unntak innimellom. Jeg har mindre vondter nå...

Jeg tar godt med omega3-tilskudd og tror ikke jeg får i meg for mye omega6, men tidligere merket jeg det klart om jeg slurvet med omega3-tilskuddet ja! Nå har jeg smerter uansett... Noe i ledd, men nesten mer i muskler og sener, mener jeg selv i alle fall. Spiser ikke så mye frø, det har gått med en del i havregrøten, men det har jeg ikke spist mer enn et par ganger i uka egentlig, men nå har jeg kuttet ned til kun linfrø i den.

Hvor testet du fettsyrebalansen?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat