Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-08, 09:09   #69
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Hvorfor skal vi bare veie oss en gang i uken?

Man kan vel bare konstatere - på temperaturen å dømme i denne tråden - at vekt er et følsomt tema. Også hos dem som pretenderer å ha et instrumentelt forhold til den Generelt må jeg si at jeg stiller meg undrende til at det skulle finnes en metode hva gjelder virksomme, konstruktive redskaper for å redusere (evt øke) kroppsvekten. På samme måte som ulike kropper rent fysiologisk reagerer ulikt på en del matvarer, reagerer ulike kropper mentalt på ulike metoder. Det har ingenting med kunnskap eller ikke kunnskap å gjøre, ei heller med føleri og sykelighet. Det er flott og fint at folk finner sin vei til bedre helse, men det fremstår som litt pussig (tidvis på grensen til arrogant) å mene at denne samme vei skulle passe for alle.

Vi er da alle her inne for å få bedre helse, og da burde det vel være av det gode å kunne utveksle erfaringer, uten at det er noe poeng hvem som har rett - har man funnet noe som fungerer for seg har man jo allerede funnet det rette - dog ikke for andre enn seg selv. Andre kan følge samme metode, uten å optimalisere resultatene av den grunn, rett og slett fordi det er andre faktorer som har større virkning for dem.

Det er kommet en del emm. barnslige utspill/angrep mot slutten av denne tråden - slikt synes jeg man kan holde seg for god til, uansett hvor uenige man måtte være.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat