Tråd: Prøvere
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 17:40   #56
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Lianca, her.

Har du vært lenge på lavkarbo da klara? merker du noen forbedringer mtp PCOS'en?

Jeg har bare holdt på ca 2 1/2 mnd nå, men har merket forandringer. Det er litt vanskelig å si nøyaktig, for jeg skal ikke noe ned i vekt, og har ikke tatt blodprøver eller innvendig UL siden jeg begynte.

Men det jeg har merket er at huden er mye bedre (kvitt kviser på ryggen og generelt bedre hud), håret er ikke så fett lenger. Hårveksten har ikke endret seg, men det tror jeg tar lang tid uansett.

Syklusene var på mellom 38 og 42 dager i snitt før. Den første på lavkarbo var en 70 dagers syklus med masse spotting, så en 32 dagers med ømme pupper. Nå er jeg 11 dager inn i den tredje, og jeg lurer på om jeg nærmer meg EL! Det er i så fall drastisk innkorting av eggmondningsfasen, som før var på ca 20 dager.

Det at syklusen blir mer og mer normal, vil jo tilsi at hormonene stabiliserer seg. Og hvis det er tilfelle, så er det takket være lavkarbo!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat