Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 17:27   #22
comida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
comida er på en erverdig vei

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

????? Du mener Uforståelig, ikke sant?

Det er bare i begynnelsen (første månedene) det kan være lurt å ta det med ro intil kroppen har fått vent seg til å bruke ketoner som brennstoff...

Noen (som meg) bygger muskler bare ved å sitte i stolen og spise lavkarbo Det gjorde jeg i et halvt år ca. til jeg hadde gått ned omtrent det jeg skulle, deretter begynte jeg å trene en periode. Jeg bygger mer ved å trene litt, noe jeg har begynt med nå igjen - måtte roe ned etter at jeg fikk så enormt med magemuskler at det var direkte stygt....Nå trener jeg andre muskler og lar magen være i fred.....

Jo, en kan trene hardt på lavkarbo, en har enormt med utholdenhet og en går liksom aldri tom....På høykarbo kan/kunne jeg ikke trene i det hele tatt, blir/ble skjelven og matt og må hvile i tide og utide.....

Nei, jeg mente virkelig forståelig - jeg tenker meg at fettforbrenningen ikke går raskt nok i fht å forsyne muskler med energi under høyintensiv trening på grensen til det anaerobe. Og dersom man skal tro det som beskrives i treningsopplegg virker det som de fleste som f. eks. driver konkurranseidrett der utholdenhet er viktig (lange sykkelritt/skiløp/løp) velger å fylle på energilagrene med karbohydrater de siste døgnene før konkurranse. Jeg driver imidlertid ikke denne form for fysisk utmattelse (da hadde jeg neppe vært her inne...) og trening var også uproblematisk for meg på ketolyse og aldri noe argument i mot lavkarbo. Må innrømme at det høres fryktelig behagelig ut å spise seg muskuløs

comida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat