Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-07, 03:08   #91
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hmm. . . Mjaaa. . .

Nå er jo jeg innbitt Atkins'er, da. Gikk ned 37 kg på ca 1,5 år. Men nå er det snart to år siden jeg gikk over på Atkins vedlikehold. Og det var ca 7 kg før jeg hadde nådd målvekten min. Så egentlig litt for tidlig.

Så har jeg etterpå levd etter vedlikeholdsreglene: Du kan tillate deg litegranne mer karber hvis du ellers har vært flink. . . Og det prøver jeg. Jeg tror at jeg stort sett lever etter vedvarende vedlikehold. . . Men gjør jeg egentlig det?

Men nå er det nesten to år siden jeg giddet å føre matjournal, eller (for den saks skyld) giddet å veie meg. . .

Når jeg ser meg i speilet, mener jeg av og til at jeg antakelig har gått opp. Men hvis jeg måler etter klær, så går jeg fremdeles inn i de buksene etc jeg kjøpte i fjor sommer som var str 40.

Og andre dager tror jeg at jeg kanskje er smalere. Da har jeg kanskje på meg klær som viser meg fra en bedre side - hvordan jeg egentlig ser ut, kanskje? Kan man jo håpe . . .

Men jeg har som sagt ikke veid meg på lenge - tør vel ikke! (Kan jo ha gått opp flere kilo...?)

Men det jeg har lest her (at ketolyse-kuren er for folk med 10-15 kg overvekt), får meg til å lure på om jeg skal kjøpe boken og gå for den i stedet for å gå tilbake på utgangspunktet i Atkins.

Spesielt er jeg så over all måte imponert over Torkil som bruker så mye tid og krefter på å støtte oss her, i tillegg til alt han har med sine "egne" på eget forum og sånt. Og det (i tillegg til at det passer med antall kilo jeg skal ned) er vel en av de største og beste grunnene til at jeg vurderer å kjøre en "Torkil" i stedet for en såkalt "Nille" (eller en Atkins).


(Overhodet ikke til forkleinelse for Nille eller Atkins - men det vet du, Nille!)

__________________
Karin


Sist redigert av Karin : 07-08-07 kl 04:27.
Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat