Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-09, 09:54   #1
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel
Arrow

Dataspørsmål - Twingly

Jeg sliter med å få "twinlget" min blogg til artikler, og jeg lurer på om det er noen her som kan forklare meg hva jeg gjør feil. Jeg har vært plaget med dette i lange tider, og når jeg tror jeg har funnet en løsning så fungerer det ikke likevel. Jeg la ned dette prosjektet for en stund siden, men jeg vil nå få dette til. Jeg blir snart hårløs om jeg skal fortsette med å plages!

Jeg har altså en wordpress.com-blogg. Den kan man ikke twingle automatisk - kun manuelt. Og det er for så vidt greit. Jeg pinger mitt blogginnlegg ved å lime inn url'en til det aktuelle innlegget. Jeg har selvsagt linket til artikkelen i mitt blogginnlegg.

Men hvordan fungerer dette egentlig? Jeg finner ingen forklaring på dette noe sted. Jeg pinger mitt innlegg til twingly, og så "skjønner den av seg selv" at min blogg skal legges til den aktuelle artikkelen som jeg har linket til? Eller er det hele bloggen som skal pinges? What's the deal?

Jeg vet også at man kan pinge via RSS, men dette har jeg ikke helt skjønt. Vet ikke engang hvordan jeg lager en RSS..

Jaja, det var dagens spørsmål. Er det noen kloke hjerner der ute som kan være så snill og hjelpe meg med dette før jeg blir gal?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat