Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-10, 18:13   #45
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Barn på lavkarbo

For meg er det ikke et argument at mitt barn skal bli mobbet eller ei, at hun faktisk får spise is og godteri - når det passer.
Men jeg vil ha minst mulig "slankesnakk", snakk om vekt, sunnhet, etc. Det er nok som det er fra bonusmor (som kun fremhever slankedelen av lavkarbo) og samfunnet.

Mitt barn skal lære forskjell på hverdag og fest. Hun skal lære seg at mat er nyttig og sunt og bra. Mat er IKKE kos. Men at man fint kan spise noe søtt, feks i helgen eller til jul/påske.
Til hverdag skal hun ha sunn mat med mye næring, for å være frisk og rask. Men vi gjør det "usynlig", det er like normalt å spise grønnsaker, som å pusse tennene.

Bortsett fra is i varmen, croissanter i blandt, søtsakert til fest, så spiser mitt barn som HVERDAGS MAT tilnærmet south beach/lindberg.

At JEG tåler karbo dårlig, er min sak. Min mann tåler det meget godt, bedre enn mye proteiner. Fordi vi er forskjellige.
Og inntil min datter viser tegn til å ikke tåle det ene eller det andre, så spiser hun variert og normal mat.

Kan sammenligne det med allergier: skal ikke kutte ut matvarer fordi man KAN være allergisk, eller i fremtiden reagere på dette. Men NÅR man reagerer dårlig på visse ting, da er det på tide og kutte dette ut.

ps. vi har lang erfaring med allergier og intoleranser i familien.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat